radau viena, jei bus idomu kam nors skaityt, paieskosiu, gal dar rasiu.
1 diena
Susipakave i nuomota Nissan Primastar dvieju seimu daiktus, 7 ryte pajudame is Kauno. Tradiciskai per Lenkija, taipogi bjauriausias Europos miestas Warsuva. Kelia is Warsuvos randam labai sunkiai nes gps paklaida ~ 10m. o kelio zenklai rodo visiskai i kita puse. Is kart uz Warsuvos skubam papietauti, nes siandien dar reikes pravaziuot visa Cekija. Siena kertam be jokiu sunkumu (iskart nusiperkam lipdukus uz kelius per Cekija ir Austrija). Vakare sustojam nakvynei Mikulov miestelyje “motorest” hostelyje. Pakankamai tvarkinga vieta nakvynei. Internetu buvom rezervave du kambarius. Mes keturiese, todel emem didesni numeri su dviem kambariais. Buvo patogu, nes numeris buvo skirtas sesiem zmonem. I kaina iskaiciuoti pusryciai, ir kiekvienam po buteli vietinio vyno dovanu. Vakare dar spejom pasedeti ir paragauti vietinio alaus gretimo hostelio restorane. Alus nenustebino nakvynes kaina irgi – uz savo kambari sumokejom 2016 kronu.(apie 200 lt.)
2 diena.
Susitarem isvaziuoti 10 val ryte, tik nesusitarem Lietuvos ar vietiniu laiku. Todel mum teko beveik valanda palaukti. Tik isvaziavus is Mikulov Austrijos siena. Pasu net netikrino, tik paziurejo ar apskritai turim. Apie bagaza net nekalbu. Labai gerai, nes turejau pasiemes revolveri. Austrija pravaziuojam su vienu sustojimu pasiusioti. Degalineje tualetai mokami. Pinigus renka rusakalbis vokietis. Mus palaike lenkais, dar keleta minuciu nepaleido, matyt neturi su kuo pasikalbeti rusiskai (ikyrus tipas). Be problemu pravaziuojam Slovenija, i Kroatija ivaziuojam irgi nepatikrinti ir nesuskaiciuoti. Keliai pakankamai brangus. Sumokejau sesiose vietose isviso 20 kunu ir 10,55 eu. Nakvynes vieta (salia Vrsar miestelio pasiekiam ~ 19 val.) Apartamentus Valaltos miestelyje rezervavom internetu. Viskas super, virtuvele, kondicionierius, nauji baldai, balkonas, terasa ir t.t. kainavo 770 kunu (106 eu) Paslampinejam iki tamsos ir skubam i lova, nes artimiausia savaite neaisku ar issimiegosim.
3 diena.
~ 11 val issikrapstom is lovu ir skubam i Rovinj miesteli. Pakeliui sustojam pasigrozeti Limos fiordu (kartais vadinamo kanalu) Labai unikali vieta, draudziama laivyba ir nardymas, yra keletas moliusku fermu. Kitoje stoteleje nusiperkam ozku ir aviu surio. Visi sako, kad skanus, man kaip nemegejui, tiesiog pakenciamas. Nors pagal sutarti jachta privalo mum duoti tik 17 val, bet su viltimi skubu – gal gausim anksciau. Susirandam Rovinj ACI uosta, ofisas tuscias, viename is sandeliuku randu bazes virsininka Toni. Jachta bus paruosta uz dvieju val. T.y. 15 val. Labai gerai. Is kazkur atsiranda musu busimas kapitonas. Susipazistam (Damir). Palydi iki agenturos ofiso susitvarkyti dokumentus. Pasirodo, kad dokumentai jau sutvarkyti, belieka tik palaukti, kol laivas bus paruostas. Patikrinu ar viskas gerai. Jachta (Bavaria 44, Kate) tvarkinga, ne nauja, bet ir nenudrozta. Dugnas lygtai bedu neturejes.Turim laiko nusipirkti greitai gendanciu produktu, ko nenusipirkom Lietuvoje.
15 val pradedam kraut i laiva daiktus, sumoku uz isvalyma 96 eu, paliekam 1500 eu uzstata. Derinu keliones marsruta su kapitonu. Tenka siek tiek pakoreguoti, atsisakom galutinio tikslo - Vis ir Bisevo salu.
17 val. Isplaukiam is Rovinj uosto. Vejo greitis ~ 14 mazgu, bangos ~ 1m aukscio. Iskeliam pagrindine bure, bet ir variklis dirba pilnu pajegumu. Greitis 8-8.5 mazgai. Moteris pykina, geria “Cerukali”, man kolkas padeda alus. Nuplauke 56 mylias ~23 val. pasiekem Ilovik sala. Buvo tikras issukis patamsi susirasti pludurus ir prisiristi nakciai. Viskas pasiseke sekmingai. Siek tiek uzkande einam miegoti. Pirma naktis laive kosmariska, as miegojau gal 4 val. likusi kompanija beveik visai nemiegojo
4 diena
Nuo karscio visi prabudom ~ 8 val. Tik islipomk ant denio, prisistate uosto administratorius su cekiu knygele. Sumokejau 144 kunas (~ 70 lt) Papusryciavom. Oras geras, visiskas stilis, vel visa diena teks deginti dyzeli. ~ 10 isplaukem. Visa laika plaukiam tarp salu, labia grazu. Pakeliui sustojom pasimaudyt prie vienos is mazu saleliu (~100m x 300m) inkara ismetem ~ 100m nuo kranto. Kranta visi pasiekem gumine valtele per du kartus. Pavalgem pietus, panardem ir atgal i laiva.Tolumoje matem medziojancius 6 delfinus. Is vandens sokinejo poromis. Norejau plaukti arciau, bet kapitonas sake, kad jie pabegs, nes turi reikalu per diena nuplaukem 38 mylias. ~ 20 val. pasiekem Zut sala. Galim nakciai pasilikti uoste, sumoketi ~ 40 eu, gaut vandens ir elektros. Kitas variantas sustoti gretimai esanciame restorane, negaut nei elektros, nei vandens, nemoketi uz sustojima, bet vakarieniauti restorane. Pasirenkam pastaraji varianta. Prie molo pasitinka restorano savininkas, padeda prisiristi. Skubiai patogiau apsirenge einam uzkasti. Restoranelio kainos nustebino uzsisakem kilograma keptu grilyje kalmaru ir siek tiek alkoholio. Sumokejom siek tiek virs 700 kunu. (100 eu) Pilnais pilvais lekiam paskui kapitona. Iki tamsos reikia uzlkopti i kalna, nuo kurio matosi visas Kornati nacionalinio parko salynas. Per puse neralios valandos (ant sprando nesu 15 kg gyvo svorio) uzkopem ant virsunes. Kapitonas liepe pirmam einanciam visa laika svilpauti, neva tai turetu atbaidyt gyvates Saule jau nusileido, bet dar sviesu. Vaizdas istikro kerintis, pries akis atsivere netik beveik visas salynas, bet matosi ir kitos puses salos ir siek tiek zemyno. Buvo verta. Grizom i laiva, miegoti dar anksti, bet labia norisi i dusa. Nusprendem eiti iki uosto bazes, vistiek jie nezinos, kad mes apsistojome ne bazeje.Tvarkingi, sviesus, erdvus dusai ir tualetai tikras isganymas po nepatogiu jachtos san.mazgu. Viska darau su didziausiu pasimegavimu
24 val. isjungiamas bazes generatorius ir visa sala paskesta aklinoje tamsoje. Gerai, kad uzteko proto pasiimti prozektoriu. Baigiam tvarkytis tamsoje ir pakrante pareinam iki laivo. As nemaciau, bet moterys pasakojo, kad mate daug jonvabaliu. Dar siek tiek pasedim jachtoje, parukom kaljana ir pageriam alaus. Musu kapitonas pirma karta paragavo kaljano. Jam tai didelis issukis, nes jis neruko, beveik negeria, nevalgo mesos ir apskritai labai teigiamas Siek tiek paplepejom, pasirodo, kad jis uz si darba gaus 700 eu, o agenturai as sumokejau 900eu. Pasiemiau kontaktus, kita karta reiks tartis tiesiai.
5 diena.
Jau tradiciskai isplaukem ~ 10 val. Apie pietus nuplauke 28 mylias pasiekiam Sibenika. Uoste pasipildom degalu. Per kelias dienas isdeginom 104 litrus dyzelio. Sibenike mes buve, todel nusprendem plaukti tiesiai i Krka nacionalini parka. Pakeliui vienoje fermoje nusiperkam pora kg moliusku (bus vakarienei) stebetinai pigu – po 15 kunu uz kg (~7 lt). Inkara ismetam Skradin miestelio uosto teritorijoje. Krante turejom valanda laiko pasivaikscioti po miesteli, nes turistus veziojantys laiv ai plaukia kas valanada. Miestelis labia mazas, per nepilna valanda apejom beveik visa senamiesti suvalgem po porciaj ledu ir sulipom i atplaukusi laiva. Labai grazu, siek tiek primena Plitvica, tik visko gerokai maziau, bet kriokliu apacioje galima maudytis. Is Sibeniko isplaukem gerokai po pietu, uz nepilanu poros valandu pasiekem Vodice uosta. Si karta mokejo kolega, brangoka, ~440 kunu po derybu. Bet uztai uz keliasdesimt metru puikus dusai ir tualetai. Iskarto uz uosto prekybos centras. Apsikuopem ir isejom pavakarot i miesteli. Baigesi kunos, tai nusiaubem bankomata Galerijoje nusipirkom paveiksla. Kainavo ne daugiau nei Lietuvoje, 30x40 cm grafikos darbas -100 kunu (~50 lt).
Apskritai Vodice nerealus miestelis, patiko visiems, o as isimylejau. Grazios, tvarkingos, siauros gatveles, namai sutvarkyti preciziskai. Yra daug puikiu restoranu, keletas klubu. Laisvis jau svaigsta apie namo pirkima cia I laiva parejom tik ~ 2 val nakties miego mazai, bet buvo verta. Tikiuosi cia dar sugrizti
6 diena
Pagaliau pasiekem Kornati parka. Gamta isties labia grazi, begale saleliu. Visu spalva tokia ypatinga, smeliskai gelsvai zalsva, sunku nusakyti, reikia pamatyt. Dauguma salu suskirstyta akmeninemis tvoromis i sklypus. Kapitonas paaiskino, kad pries daugeli metu zvejai is artimiausiu uosto tiesiog pasizymejo savo teritorijas, veliau kazkokiu budu tos zemes jiem ir atiteko.Statyt nieko negali, mokesciu moket nereikia, augina alyvas, figas arba avis. Turet zemes salose garbes reikalas Nauju namu statyti neleidzia, bet yra islike ~ 15 senu zveju nameliu. Juose atplukdomi norintys pagyventi Robinzono kailyje. Turi saules baterijas, vandens atsiveza atvaziuodami. Visa kita kaip nori. Viena para tokiam namely kainuoja ~ 150 eu. Visi nameliai visai vasarai rezervuoti… Isplaukem i atvira jura pasiziureti statmenu uolu. Aukstis ~ 100m, po vandeniu dar tiek pat , echolotas rodo 93-98 metrus.Sutikom kazkokius pamiselius is jachtos besimaudancius. Akivaizdu, kad inkaro ismest tokiame gylyje negalejo. Vienas uz vairo dreifuoja, dar trys ar keturi maudosi. Is tokio gylio neaisku kokio dydzio zuvys ar astuonkojai gali iskilti…. Pakeliui issiringe grazia salele metam inkara. As moteris su maze plukdau i kranta, didieji vaikai nusprendzia plaukti patys. Laisvis su kapitonu lieka pasnaust laive. Beveik visa laika nardziau, Vanduo skaidrus, dugnas puikiai matosi net 7-8 m. gylyje. Padariau keleta nuotrauku po vandeniu, vienoje matosi kalmaras. Prilupinejau graziu kriaukliu. Vandeni prisilieciau prie kazkokio padaro, po poros valandu pradejo persteti ranka ir paraudo. Krante radom ant uolu kelias vietas su susiformavusiais kristalais, siek tiek pridauziau, kazkiek radom atskilusiu. Bus suvenyras Tokius Lietuvoje pardavineja “silver city” ir pan. parduotuvese. Po poros valandu maudyniu pakelem inkara ir vakare jau buvom Telascica nacionalinio parko uoste Dugi otok saloje. Uostas be molo, vel teko prisiristi prie pluduro. Laisvis sumokejo po derybu 200 kunu (~100 lt) Vieta tvarkinga, tik uosto generatorius iki 24 val nedave ramybes, po to visiska tamsa. Spejom apziuret Mir ezera saloje. Keista, bet ezeras beveik toks pat surus kaip ir jura. Matyt susisiekia pozemeniniais kanalais. Aplink ezera ganosi pusiau laukiniai asilai. Siaip jie laukiniai (t.y. niekieno) bet kazkaip priprate prie zmoniu ir nesibaido. Pasiemem is laivo keleta morku. Visi pasiliko prie ezero, o palipau kiek toliau paieskot asilu. Paskui morka atseke du asilai, paskui dar vienas.Pamaitinom, paglostem as net pajodinejau. Paskui du patinai susipese, teko sprukti, kad neapspardytu. Kitu keliu palipe i kalna ~ 100 m. priejom skardzius. Visiskai vertikali ~ 90m siena i jura. Vaizdas ikepiantis. Prisivalgem vakare restorane, vakarojom laive.
7 diena.
Vejo vel visiskai nera, jau kelias dienas buriu net nekeliam, greitis ~ 8 mazgus, bet isdeginsim daug dyzelio. Per valanda iseina ~ 4-5 litrus. Siek plaukiam tarp salu, veliau pasukam i atvira jura. Zemelapiai rodo, kad turim rast pusiau nuskendusi laiva. Gps atveda tiksliai i vieta. Is tiesu tai pries 20-30 metu ant seklumos uzplaukes italu laivas. Priekis beveik visai nurudijes, kabinos nuplesytos jau senokai. Tik priekinis stiebas vis dar su dazais. Nardyt aplink laiva nedristu, nes bangos makaluoja visokius beveik atplysusius metalo gabalus. Netoliese ismetam inkara. Pakankamai komplikuotas darbas, nes salia sekluma ant kurios guli paskendes laivas, o dugnas vienos uolos, inkara velkam gal 20 metru, niekaip nepavyksta uzsikabinti. Nesinori tokio pat likimo, kad veliau turistai atplauktu pasiziureti kvailiu lietuviu paskandintos jachtos Bandom dar karta, bet dabar jau nelaukiu kol uzsikabins inkaras, o isvynioju 30 metru grandines. Vistik esame atviroje juroje, tik salia yra dvi saleles, viena gal 50x100m o kita, siek tiek arciau ir didesne, gal kokie 70mx 200 m. Plaukiam i didesne. Vaikai tradiciskai plaukia patys, o mes su gumine valtimi. Sala islipus atrodo dar mazesne. Tik issilaipinus pakyla didelis burys kiru, pasirodo visa sala ju lizdai ir perimvietes. Kol vaikstau tarp lizdu aplink tupincias ant kiausiniu pateles, patinai pikiruoja tiesiai man virs galvos stengdamiesi snapu ar nagais kirst i galva. Nejauku, turint galvoje, tu pauksciu dydi (tarp isskleistu sparnu gal 1m ar daugiau) kitoje salos puseje radau negyva i kranta ismesta didziuli vezly. Gaila, kad vidus dar neispuves, butu neblogas suvenyras . Prie kranto uolu skylese galvas iskise “tupi” nuostabaus grozio ivairiaspalves zuvys. Paerzinus pagaliuku jos isikanda ir tokiu budu istraukiu is urveliu. Be supratusios sprunka atgal. Nera ka veikt, bangos nardymui per dideles todel susistate alaus skardines pasaudom. Jachta bangos siek tiek panese i sona, todel skubiai susipakuojam ir griztam, beto mazoji jau nori pietu pamiegot.
Vakarop pasiekiam Silba sala. Uostas nedidelis, uzimam paskutine laisva vieta. Kainavo 165 kunas. Atplauke po musu jau risasi prie kitu jachtu. Iki vandens krano ir elektros saltinio nesiekia nei slangam nei kabelis. Be elektros kaip nors istversim, akumuliatoriai dar po 50 proc. pakrauti, bet vandens atsargas jau beveik baigem. Susikombinamom is greta esanciu belgu ilgesne slanga. Spaudimo tragiskai nera, per 4 val prisipildem tik viena talpa. (145 ltr)
Silba kaimelis labai grazus, savotiskas, senovinis ir mazas. Daugelis namu keliu simtu metu senumo, daug sugriuvusiu ir apleistu namu. Yra keletas naujai statomu ir jau pastatytu. Beveik visos gatves isbetonuotos, svaru, niekur nesimato siuksliu. Vietiniu gyventoju niekur nesimato, tik keli turistai bastosi po tuscias gatveles. (jei taip galima pavadinti).Grietines reikiama kieki gavau tik per dvi parduotuves, viso saloje yra trys Vakrienei kepem bulvinius blynus Vakare pasivaiksciojom, bare uzsisakiau mojito kokteili, sake, kad reiks palaukt 7-10 dienu, nes tik tada atves romo) tiek to, gersim martini Tokie pas juos gyvenimo tempai….
8 diena
Isplaukem turbut kaip visada, 10 val. Pakeliui, kaip visada, prie kazkokios saleles ismetem inkara pasimaudymui. Vieta issirinkom is tolo pamate sena svyturi su keliais statiniais Dugnas – uola ir akmenys. Uz kazko uzsikabinom, veliau bandant iskelt inkara paaiskejo, kad uzkabinom uz akmens. Teko siek tiek pavargti. Iskelem sulankstyta inkara. Artimiausiam uoste teks remontuoti, nes ne tik sulankstytas, bet ir nusuktas in sona, tokio greiciausiai jau neuzkabintume. Plaukiau vienas apziuret svyturio. Visi statiniai apleisti, keliu stogai igriuve, matyt jau niekas seniai nebuvo. Vieninteliai gyventojai kregzdes, zvirbliai ir driezai. Pilna aviu ismatu, viename nemelyje radau negyva avi. Keista vieta auginti avis. Gal ten kokios laukines avys….
Vakare atplaukem i Pula. Vieta radom visai salia uosto administracinio pastato. Dusai ir tulikai nuostabus. Pasivaiksciojom keleta valandu po Pula, miesto senamiescio struktura panasi I Kauno, t.y. viena siaura pesciuju gatve senamiescio, toliau kerta statmenai automobiliam skirta gatve ir prasideda kazkas panasaus I Laisves al. Tik viskas gerokai sumazinta. Miesto paziba – amfiteatras, panasus I Romos. Siaip miestas paliko slogu ispudi, industrinis, su baisiais betoniniais pastatais pasitinkanciais uoste. Manau, kad nenoresiu daugiau cia.
9 diena
Prabudom 10 val. Isplaukem 12 val Vejo visiskai nera, bangos ~ 1.5 m aukscio. Plaukiam pro Brijuni nac. parko salyna. Grazios ir idomios salos, beveik kiekvienoje kazkas yra: svyturys, kavine, bunkeris ar kazkokio senovinio pastato likuciai. Priartejus prie Rovinj pradejo lyti, pakilo stiprus vejas. Pries grazindami jachta dar papildem degalu. Kazkodel plaukdami atgal degalu sudeginom ~ 30 litru daugiau, nors salygos buvo tos pacios. Per 7 dienas nuplaukem 310 myliu. Uoste administratorius apziurejo jachta, del sulankstyto inkaro susiderino kapitonas, mums nieko nekainuos. Dar galim viena nakti pernakvoti ir ryt issikraustom. Vakara praleidom Rovinj, Senamiestis labai grazus, vertas daugiau nei vienos dienos, gaila, kad turejom tik 5 val. iki tamsos. Nakti pakilo smarkus vejas, beveik nemiegojom, nes stiebo trosai nuo vejo net zvimbe. Teko keltis susirinkti nuo denio nupustus daiktus.
10 diena
Beveik nemiegojom, nuo 8 iki 9 susirinkom daiktus. ~ 10 val,. Isisregistravom. Nieko nesulauzem, tad uzstata grazino be problemu. Beveik visi sergam “zemes liga” ant stabilaus pavirsiaus sunku vaikscioti, atrodo, kad viskas supasi. Moterim siek tiek svaigsta galva.
Pakeliui link Vrsar sustojom pasidometi panoraminiais skrydziais lektuvu. 15 min kainuoja ~ 100 eu (1-4 zm, jei daugiau, skaiciuoja kazkaip kitaip) Turbut ryt skrisim. Per pusvalandi nuvaziavom iki Vrsar miestelio. Salia esanciuose“Blesicka” apartamentuose Koversadoje gyvensim ateinancias 4 dienas, nakvyne kainuoja ~ 120 eu. Vakare pasivoliojom prie juros. Yra du “Blue flag” papludimiai su smulkiu zvyriuku. Viena teritorja atskirta betonu nuo juros padengta smeliu. Specialiai vaikams. Diena animatoriai uzima zmones, yra kazkoks kampelis, kur uzsiima su vaikais. 120 ha teritorija aptverta, pasaliniu zmoniu neileidzia. Viduje yra visko: du prekybos centrai, ambulatorija, 4 ar 5 restoranai ir t.t. Papludimiuose draudziama vilketi maudymosi kostiumus, uz taisykliu pazeidimus gali ismesti is gyvenvietes ir negrazinti pinigu. Dauguma zmoniu ir po teritorija vaiksto nuogi. Pietavom zuvies restorane, apie puse lankytoju net ir restorane sedejo visiskai nuogi.
11 diena
Issimiegojom iki 11 val. Zeme vis dar siek tiek linguoja. Pabuvom papludimy, papietavom, pamiegojom popiecio miego 20.30 val. Vietos laiku buvom oro uoste. Kazkoks budintis skubiai iskviete pilota. Atvaziavo per 5 min, matyt kur nors netoliese gyvena. Skridom 15 min. Is virsaus pamatem visa Limos kanala, Rovinj miesteli ir aplinkines gyvenvietes. Kainavo 600 kunu (~300 lt)
Vakarieniavom Vrsar miestelyje zuvies restorane. Uzsisakiau omara. Pries uzsisakydamas paklausiau ar tures 0.5 kg, patvirtino, uzsisakiau. Saskaita labia nemaloniai nustebino, nes paskaiciavo uz 0.8 kg. Su gerimais saskaita vietoje 350 kunu buvo 470. Po gan nemaloniu derybu palikau 400 kunu. O galvojau, kad tik Turkijoje turistus apgaudineja…
12 diena
nieko ypatingo, prie juros, pavakare pasivaiksciojom po Vrsar.
13 diena
Is Koversados issiregistravom 10 val. vietos laiku. Dar porai valandu nuejom prie juros. Kazkuriuose is daugelio dusu nusiprausem. Beje, dusai ir tualetai verti atskiro paminejimo: labai tvarkingi, viduje groja dziazas, auga geles. Geles laisto kelis kartus per diena.
~ 13 val. isvaziavom is Koversados, papietavom Vrsar. Vaziuodami sustojom prie pakeles kioskelio. Nupirkom parukyto ozku ir aviu surio, bei citrinu-kadagiu skonio rakijos. Bus lauktuviu suri labai nenori pjaustyt, nes gali kelioneje sugesti, kol nepjaustytas, visas aplietas vasku. Vienas suris ~ 1kg svorio – 100 kunu (~50 lt), o 0.5 ltr. Rakijos butelis -50 kunu. Gerti pigiau nei valgyti Beje, vietinis vynas pigesnis uz vandeni. Restorane vandens stikline 18 kunu (~ 9 lt), o vyno taure 13 kunu (~ 6 lt)
Per nepilnas 4 val. pasiekeme Venecijos kaimynini miesta Mestre. Viesbuti buvom rezervave internetu.(www.goldentuliptritone.com ) Pagrindinis reikalavimas, kad butu kiek galima arciau Venecijos uz normalia kaina. Pavyko rasti salia gelezinklelio stoties (salia tilto i Venecija). Kadangi jau esam susidure su Italiskais viesbuciais, tai ieskojom, kad butu ne maziau kaip 4 zvaigzduciu. Trivieciu kambariu su papildoma lova negalejo pasiulyti, tai emem 4 vietu junior suite. Vienai nakciai kainuoja 165 eu. Nepigu, bet Pacioj Venecijoj 3 zvaigzduciu dvigubai brangiau. Vakarienievom gelezinkelio stoties McDonald’e… ekstreem’as
14 diena
papusryciave viesbuty isvaziavom link Venecijos, pasiekem gal per 15 min. Prie autobusu stoties daugiauksteje aiksteleje palikom busa. Kazkodel uzvijo i pati virsutini (astunta) auksta. Parkingas 20 eu. Turejom sioki toki lietuviska Venecijos zemelapi su norodytom lankytinom vietom, bet gatviu pavadinimai ant namu nesurasyti, kai kur surasyti kanalu pavadinimai. Net turint zemelapi labai klaidu. Papietave nusprendem atsipalaiduoti ir klaidzioti neziuredami i zemelapi. Vienoje is dirbtuviu nusipirkom dvi Venecijos kaukes. Norejom gauti komplekta (vyriska ir moteriska) vienodu, bet ten jas visas daro rankomis, todel vienodu nebuna. Gavom tik dvi panasiu spalvu ir stiliaus. Kaukiu kainos nuo 15 eu iki 3800 eu. Mes pirkom uz 42 ir 28 eu. Pagal gausejancius turistu srautus priejom S.Marko aikste. Cia viskas jau matyta, todel pamaitine balandzius (lesa is ranku) aplankeme dodzu rumus. Iejimas kainavo po 12.5 eu. Tuo paciu pereje atodusiu tiltu aplankeme ir kalejima. Gaila, bet viduje fotografuoti draudziama. Atgal pareiti pesciomis jau nebeturejom jegu. Plaukeme taksi. Nuo S.Marko aikstes iki parkingo kainavo 70 eu.
15 diena
Linksmybes baigesi, vaziuojam namo. Siandien pravaziuojam Italija ir Austrija, nakvosim Cekijoje – Mikulove. Sienos tarp Italijos ir Austrijos apskritai near, tiesiog nuo kazkurio momento kelio zenklai tapo vokieciu kalba. Pietavom Austrijoje, viename is “Oldtimer” tinklo restoranu. Maistas stebetinai neskanus, kazkodel visur druskos kelis kartus daugiau nei Lietuvoje. Nustebino parkinge atskiros vietos moterims neaisku kodel, bet moterims maloni smulkmena. Kertant Austrijos – Cekijos siena tik pro langa parodziau, kad turim siek tiek pasu
16 diena
isvaziuojam 8 val Lietuvos laiku. Uz Varsuvos zveriski kamsciai, 50 km vaziavom gal 2 val. Sustojom pakeles uzeigoje, kol pavalgem kamstis pajudejo gal per 20 masinu. Nuo Lomzos kelias nuostabus, tik kelios furos, vidutinis greitis prietaisu skydelyje nuo o km/h pakilo iki 110 km/h
Kaune atsidalinom daiktus, draugai isvaziavo i Vilnu, o as 01.30 jau gulejau lovoje.